2014. április 15., kedd

Töltött tojás erdélyiesen

Elkészült a töltött tojás ma délben. A Főzőiskola című újságban találtam egy jó kis receptet hozzá, egész jól sikerült, íme:


Dupla adagot készítettem, de ide az eredeti mennyiségeket írom.
Recept:
Hozzávalók:
5 tojás
10 dkg májkrém
2 dl tejföl
1,5 dl olaj
1 tk. mustár

fehérbors
fűszerpaprika
petrezselyemzöld

Elkészítés:
4 tojást keményre főzünk, hideg vízben kihűtjük, megpucoljuk, hosszában kettévágjuk, sárgáját óvatosan kikaparjuk, az egyiket félretesszük.

Majonéz elkészítése: A megmaradt nyers tojást szétválasztjuk, a sárgájához hozzáadjuk a félretett főtt sárgáját, csipetnyi sót és a mustárt. Szerintem, hogy ne legyen csomós, érdemes a főtt tojást villával jól összetörni. Én nem tettem meg, és kicsit csomós is lett a végén. (Persze csinálhattam volna géppel is, de annyira kevés volt az olaj nélkül, hogy gondoltam, nem bíbelődöm. Ahogy ment bele az olaj, már érdemes lett volna a géphez nyúlni, de már gondoltam, nem kenek össze annyi edényt, így is sok mosatlan lett a végére.) Ezután vékony sugárban, folyamatos keverés mellett hozzáadjuk az olajat. Itt jegyezném meg, hogy nehéz edényben csináljuk ezt a műveletet, vagy nem kézi robotgéppel, mert egyszerre csurgatni is meg keverni is nem tudjuk, elmászik az edény. Én ezt nem tudtam, így egy kicsi olaj adagolása után kavartam, adagoltam, kavartam, míg el nem fogyott az olaj. Így is jó lett! :)

A majonézbe belekavarjuk a tejfölt, és sózzuk, borsozzuk. Én mondjuk frissen őrölt feketeborsot használtam (szeretem a frissen őrölt borsot használni, a bolti őrlésű helyett), ettől kicsit pöttyös lett, de nekem direkt tetszik így :)

A megmaradt főtt tojássárgákat összetörjük villával, hozzáadjuk a májkrémet, az apróra vágott petrezselyemzöldet (ezt a hozzávalót kihagytam, mi nem szeretjük), a fűszereket és pár kanál tejfölös majonézt. Jó kis kenhető masszát kapunk a végére.
Edénybe öntjük a megmaradt tejfölös majonézt, majd nyomózsák segítségével megtöltjük a tojásfehérjéket a májkrémes masszával, és a töltött tojásokat a majonézes tejfölbe helyezzük. Na itt a töltésnél is volt egy kis problémám, nincs nyomózsákom (beszerzendők listájára felvéve). Sok helyen láttam főzős műsorban, hogy egy zacskó egyik sarkát levágva, abba töltve a tölteni valót ugyanúgy jó az eredmény. Én ezt csináltam, de sajnos több helyen kilyukadt, kettő is, így a végén kiskanállal tettem a maradék masszát a tojásokra. A képen látható töltés a második prototípus, egy patikás szatyor volt (természetesen kimosva)

Ja és a díszítés! Aki szereti az ilyesmit, és ért hozzá, tegye! Nekem most a praktikum volt a fő szempont, hogy könnyen tudjam a hűtőben tárolni, nem várunk vendégeket. Így jól záródó műanyag dobozba tettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése